יום שני, 6 בפברואר 2017

עיגון אל-קשר, דייגים-מתהדק ("קשר אלף") ועמדה צפה

עיגון לגלישת צוקים (סנפלינג).  עיגון בשיטת אל-קשר, מבוסס דייגים-מתהדק.
הערה: אין לבצע בשטח ללא שעברתם בהצלחה הדרכה מוסמכת.
היתרון של עגינות אל-קשר, הינו שהקשר איננו מרגיש בעומס, ולכן אין בכלל היחלשות מכוח הנשיאה המקסימלי של החבל.  זו ממש לא חובה לעגון בשיטה כזו, אבל זו המלצתינו.

מומלץ לאבטח את אבטחת ה"דייגים מתהדק", שזה למעשה קשר אלף.  
או על ידי קשר אלף נוסף כמו בתמונה, או בשני חצאי קביעות, או בכל שיטה מקובלת, שאתם מכירים, ותרגלתם, מכירים את היתרונות והחסרונות, וסומכים עליה.
הסיבה לאבטחה עבור קשר האלף, שבד"כ הוא בעצמו משמש אותנו כקשר אבטחה, היא - מאחר וקשר האלף, איננו מרגיש בעומס, וללא עומס הוא עלול להתרופף ולהיפתח.  זה עלול לקרות אם החבל חדש ואין הידוק / חיכוך חזק בתוך הקשר, או שהחבל מאוד סטטי..."נוטביליות" מה שנקרא...

התמונה האחרונה מתארת "עמדה צפה", כאשר קצה החבל, מחובר בטבעת נפרדת אל העיגון. ראו פירוט והסבר בהמשך הפוסט.
הערה כללית.  ככלל, האופן המומלץ לבניית העיגון, הינו מחבל אישי, ולא ישירות מחבל הגלישה או האבטחה.
לאחר בניית העיגון, בהמשך החבל, מוציאים לולאת 8, ואליה מחברים טבעת, או 2 טבעות הפוכות ונגדיות.
בנקודה הזו, יש לנו 2 אפשרויות.
  • או לעשות לולאת 8 בקצה חבל הגלישה/אבטחה, ואותה לחבר לטבעת של העיגון.
  • או באמצעות "עמדה צפה" ("עגינה בחיכוך", "עגינה דרך אמצעי חיכוך").  בשיטה זו נצטרך חבל שהוא כ 15% - 25% ארוך יותר מגובה המפל המקסימלי !
  • אל הטבעת ששמנו בעיגון, מחברים אמצעי חיכוך
  • לוקחים סלאק מהחבל של 5-6 מטר, או אפילו יותר
  • מעבירים את הצד של הסלאק באמצעי החיכוך
  • בולמים את אמצעי החיכוך באמצעות הסלאק.  את המשך הסלאק מארגנים יפה ומסודר בצד, עם קשר בקצה! קשר כזה - שהחבל לא יברח במקרה, דרך אמצעי החיכוך של העמדה הצפה.
  • מסלולו העומס במערכת יהיה : גולש-ריתמה-טבעת שעל הריתמה-אמצעי חיכוך שמתחבר לטבעת-חבל באמצעי החיכוך- החבל עד העגינה למעלה- הבלימה על אמצעי החיכוך בעגינה- הטבעת שבעמדה הצפה - לולאת 8 של העיגון שהכנו מהחבל האישי - החבל האישי ממנו בנינו את העיגון - העיגון עצמו.
שיפצורים לשיטה:
1.באמצעי החיכוך.  במקום אמצעי חיכוך, ניתן להשתמש בקשר איטלקי.  חוסך זמן ואמצעי חיכוך. מפשט את הבנייה.  אבל מחייב לשים טבעת HMS , כלומר טבעת אגס. 
2. קצה החבל של הסלאק. 

במקום קשר בקצה הסלאק, עושים לולאת 8.  
את הלולאה מחברים בטבעת נוספת לעיגון שבנינו.
בצורה הזו, קצה הסלאק מחובר גם הוא אל העיגון, ואם חלילה משהו קורה, הוא תמיד יישאר מחובר לעיגון, ולא יברח לנו במורד המצוק...
אבל, אנו רוצים להימנע מ 2 טבעות בלולאה אחת....זה צפוף.  וגם להימנע משתי לולאות בטבעת אחת, שזה נגד כללי העבודה הבסיסיים עם טבעות.  למשל, לא פותחים טבעת שהיא תחת עומס.  

אנו רוצים הפרדה בין הטבעות. כל לולאה בטבעת נפרדת.  כדי שהטבעות לא תילחצנה אחת נגד האחרת, וזה ייצור לנו קושי תפעולי.  ההפרדה גם עוזרת מאוד לזהות ולהבין מיידית במבט חטוף, את רכיבי המערכת

לכן בשיטה זו מוציאים 2 לולאות מהעיגון שבנינו. אנו רוצים גם מרחק כלשהו בין הלולאות, כ 20-60 ס"מ, מאותן הסיבות.

ניתן לעשות לולאת 8 כפולה, עם לולאה אחת כפולה, ואחת קצרה

או לעשות לולאת 8 אחת בלבד כרגיל, ולהשתמש ברצועה, באופן הבא.  
להלביש היידן מעל הלולאת-8, הרצועה תחליק ותיעצר בלולאה.  הקצה התחתון של הרצועה, ישמש אותנו לחיבור טבעת, וגם יספק לנו הפרדה מלולאת ה-8.

או כמובן, כל שיטה אחרת, שמספקת, בטיחות, פשטות, ואת מה שהסברנו למעלה.  ראו למשל את התמונה האחרונה.

ההמלצה שלנו, היא תמיד! ולעולם! לחבר כל חבל אל מערכת העיגון, בשיטת עמדה צפה! 
גם לחבל הגלישה, וגם לחבל האבטחה!  כל אחד מהם, בעמדה צפה משלו!

תחילת הבנייה. ליפופים. החבל השמאלי הוא חבל העומס

קשר אלף עם השרך על חבל העומס.  הקצה שיוצא מקשר האלף, הוא קצר, ולא נכנס לתמונה

עיגון בשיטת "דייגים מתהדק" עם אבטחה. עם קצה השרך שיוצא מקשר האלף הראשון, מבצעים קשר אלף נוסף
(ניתן לאבטח בטכניקה אחרת, שהיא מקובלת, ותרגלתם, ואתם סומכים עליה)
חבל העומס הינו השמאלי.  החבל הימני הינו השרך איתו איבטחנו, הקצה שלו כמה ס"מ מחוץ לתמונה


עיגון לחבל גלישה, עיגון לחבל אבטחה, עמדה צפה, קשר איטלקי, עיגון בחיכוך, בלימת אמצעי חיכוך, סימון מערכת עגינה
התחברות לעיגון, בשיטת "עמדה צפה", עבור חבל גלישה / אבטחה
שימו לב : חבל הגלישה מחובר בקשר איטלקי.  הקשר האיטלקי מאובטח (בלום) וקצה לולאת האבטחה, מאובטח בעצמו בטבעת אדומה, אל חבל העומס עצמו. הטבעת האדומה מסמנת לכל אחד:"לא לגעת"!  וגם מונעת את הסיכוי הממש ממש מזערי, שמשהוא יקרה, הבלימה תתרופף, וחבל העומס יתחיל לזרום בקשר האיטלקי...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה